Phone Comenzi telefonice: 0742 144 742 Luni - Vineri: 09:00 - 17:00
Îngrijirea corectă a pielii atunci când faci sport

Îngrijirea corectă a pielii atunci când faci sport

30.07.2020 12:28

Pielea are nevoie de îngrijire specială înainte și după activitatea sportivă. Când transpirăm, porii noștri se deschid, eliminăm toxine și pielea se deshidratează, așa că trebuie să luăm măsuri pentru a o ajuta să revină la starea inițială de bine. De aceea, dacă practici sport frecvent, îți facem câteva recomandări pentru a te ajuta să îți menții pielea în cea mai bună formă.

Beneficiile directe ale sportului asupra pielii

1. Transpirația ajută la eliminarea toxinelor: Când facem sport, transpirăm, este modul natural prin care pielea se curăță eliminând toxinele acumulate. Pe măsură ce temperatura corpului crește, porii se dilată și elimină, odată cu transpirația, impuritățile și celule moarte care se găsesc pe piele, atât pe față cât și pe corp. În acest fel, contribuim și la diminuarea sau prevenirea apariției acneei și stimulăm procesul natural de regenerare al pielii.

2. Activitatea sportivă stimulează circulația sanguină: Îmbunătățirea circulației sanguine duce la prevenirea varicelor și a spargerii vaselor capilare, care strică aspectul pielii. În plus, în timp ce facem sport, ardem grăsimea din organism. După mișcare (mai ales dacă vorbim de activitate fizică intensă), corpul continuă să ardă grăsimea timp de câteva ore după finalizarea antrenamentului. Dacă adăugăm la activitatea sportivă și un tratament anti-celulitic, efectul va fi și mai puternic.

3. Stresul afectează pielea, iar sportul combate stresul: Când facem sport, corpul nostru produce endorfină. Acest lucru ajută la combaterea stresului care are un impact puternic asupra pielii. Stresul este una din principalele cauze pentru apariția acneei, a cearcănelor și a „pungilor” de sub ochi.

4. Activitatea sportivă întărește mușchii: Sportul formează mușchii, îi tonifică și crește masa musculară, astfel încât aceștia să poată susține mai bine pielea. Ea devine mai fermă, mai netedă și mai elastică. Sportul întârzie procesul de îmbătrânire al pielii.

5. Sportul îmbunătățește aspectul pielii: S-a dovedit că sportul întărește sistemul imunitar, activează tranzitul intestinal, contribuie la eliminarea lichidelor și scade secreția de insulină, ceea ce, potrivit studiilor, ajută în lupta împotriva distrugerii colagenului, esențial în menținerea elasticității pielii. Toate acestea au un impact direct asupra sănătății și aspectului pielii.

Îngrijirea pielii înainte de activitatea sportivă

1. Curăță-ți pielea: Curăță pielea cu un gel spumant care nu conține săpun. Săpunul inhibă procesul de transpirație, care, în timpul activității sportive ne ajută enorm în eliminarea toxinelor. Curățarea pielii înainte de activitatea sportivă reduce riscul apariției acneei.

2. Evită machiajul: Este bine ca tenul tău să fie curat și fără machiaj atunci când faci sport. Pe măsură ce corpul tău se încălzește în timp ce faci mișcare, porii se deschid și nu este o idee bună că aceștia să fie acoperiți de machiaj. Pielea trebuie să respire. Totuși, putem înțelege că unele persoane nu se simt confortabil fără machiaj, iar în acest caz este important să alegi machiaj din ingrediente cât mai naturale, pure, care nu înfundă porii (produse non-comedogenice).

3. Protejează-ți pielea de soare, vânt și temperaturi scăzute: Îți recomandăm să folosești cremă cu protecție minimă UV 30 și balsam de buze cu factor de protecție solară care îți vor proteja pielea nu doar de posibile arsuri, ci și de deshidratarea cauzată de expunerea la diverșii factori de mediu.

Protecția solară este foarte importantă atunci când faci sport în aer liber. Soarele are un impact direct asupra pielii în fiecare anotimp, nu doar vara sau când simțim efectiv că ne arde. Sfatul nostru este să folosești creme cu factor de protecție solară pe tot parcursul anului și alege un produs rezistent la apă și la transpirație. Atunci când știi că îți vei petrece întreaga zi afară, nu uita să aplici constant crema de protecție, care te protejează tot timpul. Atunci când înoți, în piscină sau în mare, alege o cremă cu protecție solară 50+.

Pentru copiii mici sau pentru cei cu piele sensibilă, este recomandată protecția minerală, deoarece creează o barieră externă și nu permite substanțelor chimice să fie absorbite prin piele. Există costume de baie speciale și tricouri cu protecție UV pentru sporturile acvatice care sunt foarte eficiente pentru evitarea arsurilor solare.

4. Ține părul strâns în timpul activității sportive: Dacă lași părul liber, uleiurile naturale și eventualele produse pe care le-ai aplicat pe păr, pot intra în pielea ta, atunci când transpiri, ducând la înfundarea porilor și la apariția acneei. Așa că, data viitoare când mergi la sala de sport, prinde părul într-o coadă.

5. Protejează-ți rănile: Dacă ai răni superficiale, este important să le acoperi cu pansamente textile care să lase pielea să respire. În zonele în care pielea întră în contact cu centurile aparatelor de sport, este bine să aplicăm vaselină pentru a evita iritațiile. Zonele în care pot apărea bătături ar trebui protejate cu pansamente cu silicon.

6. Folosește haine care să permită circulația aerului: Hainele de sport ar trebui să fie fabricate din materiale ușoare, care să lase pielea să respire, potrivit de groase pentru temperatura de afară sau din sala de sport. În cazul sporturilor în aer liber, ia în considerare dacă este frig sau cald. Dacă este frig, folosește ca un prim strat haine termice (care păstrează temperatura corpului) și haine care să permită pielii să respire la exterior. În caz că plouă sau bate vântul, hainele rezistente la umezeală și vânt sunt obligatorii, însă cu deschideri care să permită aerisirea. Este recomandat să nu te îmbraci gros când începi exercițiile, chiar dacă îți este ușor rece, deoarece te vei încălzi rapid. Dacă îți este cald, vei transpira, te vei simți inconfortabil și crește riscul de a răci.

Produse Aloe Vera

Îngrijirea pielii după activitatea sprtivă

1. Fă un duș rece: Dușul după sport este evident, un pas necesar, dar e la fel de importantă temperatura apei. Apa rece ajută la închiderea porilor. Altfel, doar usucă stratul extern al pielii. Apa aplicată direct pe piele, o dezhidratează, chiar dacă noi avem senzația că ea de fapt hidratează. În plus, apa rece stimulează circulația sângelui și contribuie la o relaxare mai odihnitoare după activitatea intensă.

2. Curăță-ți tenul: După o zi activă este momentul să treci prin rutina completă de curățare a tenului: demachiant, toner, ser, mască și alte produse de îngrijire, hidratare, hrănire. Aceste ritualuri sunt valabile și pentru sportivii de sex masculin - chiar dacă produsele folosite de ei sunt diferite din punctul de vedere al compoziției, în linii mari, pielea se comportă la fel și sunt și ei predispuși la deshidratare, la apariția acneei, mai ales că tenul lor este ceva mai agresat de procedurile barbieritului, uneori zilnice.

3. Evită apariția acneei: pentru a evita petele și roșeața provocate de deshidratare sau acneea ca reacție a transpirației, folosește o cremă cu acid salicilic și acid mandelic. Acidul salicilic este unul dintre cele mai naturale componente ale gelului pur de Aloe vera. Datorită gelului emolient, pielea recuperează nutrienții și hidratarea pe care le pierzi atunci când faci sport și transpiri. Ideal ar fi să aplici gelul pe întreg corpul, nu doar pe față, și în special pe mâini și pe picioare.

4. Ai grijă de scalp și păr: Pielea scalpului și părul sunt agresate de combinația de transpirație și produse folosite pentru stilizarea părului (fixativ, spumă sau geluri de fixare). Când ajungi acasă, clătește bine părul cu apă rece și folosește șamponul cu Aloe vera de la Lanzaloe, care conține suc pur de aloe vera, pentru a hidrata, a hrăni pielea scalpului și pentru a reda strălucirea părului tău. Apa rece va stimula circulația sângelui și va preveni acumularea grăsimii în păr, prin închiderea porilor.

5. Îngrijește-ți picioarele: Labele picioarelor susțin greutatea întregului corp, fiind solicitate cel mai mult atunci când faci sport, mai ales când alergi. Pot apărea, mai curând decât te aștepți, bătături, bășici, piele întărită sau alte probleme, dacă nu ai grijă de picioarele tale la timp și în mod constant. Pentru a le proteja, îți recomandăm să aplici o cremă bună de picioare, după fiecare sesiune de antrenament.

Spor la sport, spor la mișcare și ai grijă în mod natural de corpul și pielea ta! 

Embrace the nature!

Postat în Noutăți De:
Naturalness

Acest site web utilizează Cookie-uri

Site-ul nostru folosește cookies. Prăjiturele în limba engleză. :) Sunt mici cantități de informație stocate pe calculatorul tău, care ne ajută să îmbunătățim experiența ta pe acest site. Tu decizi ce cookie-uri activezi și poți modifica oricând setările inițiale.

Mai multe detalii